A második világháború után, 1946-ban megalakult szovjet-magyar közös tulajdonú légitársaság, a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság (MASZOVLET) öt Li-2P típusú, Taskentben gyártott géppel kezdte meg működését, és szállította az utasokat előbb az országon belül, majd Prágába és a többi baráti országba is.
Az első gépek egyikeként érkezett, HA-LIA jelű Li-2P másfél évtizeden át, 1961-ig szelte át az európai légteret, nyugdíjazása után viszont nem törték darabokra, vagy helyezték el egy vidámpark, esetleg útszakasz díszeként, hanem
A géptestben harmincöt, az azt körülvevő kerthelyiségben pedig száz ülőhely várta a vendégeket.
A jó idők persze nem tartottak sokáig, hiszen 1966. áprilisában a gép egy villámcsapás következtében kigyulladt, majd kiégett. A gép rövid ideig torzóként állt az akkor még nem paneltömbökkel körbevett tér közepén, de rövidesen elbontották.
Helyét egy Li-2T, az – 1950-ben gyártott, katonai szállítógépként és ejtőernyős kiképzőgépként használt, 1965-ben selejtezett – HA-LIW foglalta el, és 1969-1973 közt pótolta a porrá égett elődjét.