A bakelit él és élni fog! A több mint félévszázados formátumot már CD megjelenésekor temetni kezdték, a digitális letöltések korában pedig már idejétmúltként végképp elkezdték leírni. Ehhez képest a bakelit másodvirágzását éli.
A zenekereskedőket tömörítő brit kereskedelmi szövetség, az EPA (Entertainment Retailers Association) adatai szerint 2,4 millió fontot költöttek a vásárlók bakelitalbumok vásárlására az ide év 48. hetében, és ugyanakkor csak 2,1 millió fontot digitálisan letöltött albumok vásárlására. Egy évvel ezelőtt bakelitekre 1,2 millió fontot, míg digitális letöltésekre 4,4 millió fontot költöttek a britek.
A lap cikke szerint ez volt az első olyan hét, amikor nagyobb értékben adtak el bakelitalbumokat, mint digitális albumokat. Az EPA szerint ez egyebek mellett annak köszönhető, hogy
- sok boltban tartottak karácsonyi vásárokat (Record Store Day Black Friday),
- a bakelitlemez egyre népszerűbb karácsonyi ajándéknak számít,
- és olyan szupermarketek, mint például a Tesco is elkezdett bakelitlemezeket árusítani.