A fotók mellett tízezer hangfelvétel és rengeteg jegyzet is készült, az eredményeket pedig Curtis húsz részes, Az észak-amerikai indián címet viselő sorozatában (The North American Indian) osztotta meg, megfigyeléseit kétezer fotóval illusztrálva. Ezek ma felbecsülhetetlen értéket képviselnek, nélkülük pedig jóval kevesebbet tudnánk a mára a kihalás szélére sodródott, eltűnt, vagy épp beolvadt törzsekről.
Az apacs Go-Shona ünnepi díszben, 1900 körül
Kígyótáncban résztvevő hopi férfi, villásszarvú antilopot utánzó fehér foltokkal, 1900 körül
Pigean férfi, 1900
Apacs nő gyermekével, 1903
Navajo férfiak harci istenségek bőrébe bújva, 1904
Nayenezgani-nak (a világosság ura, aki elsöpri a világot fenyegető gonosz szellemeket) öltözött navajo indián, 1904
Férfi egy navajo istenség, Zahadolzhá bőrében, 1905 körül
Navajo férfi egy hiúz lenyúzott bőréből készült maszkkal, 1905
Navajo férfi a jóságos női isten, Haschebaad bőrében, 1905
Apsaroke törzsfőnök, 1908
Magányos Fa, az Apsaroke törzs tagja, 1908 körül
Niimíipu (Nez Perce) gyermek hátizsákként felvehető hordozójában, 1911
Kisfiú a Flathead törzsből, 1911
Quilcene fiú, 1913
Maszkot viselő Cowichan táncos férfi, 1913
Két Nakoaktok férfi Kotsuis és Hohhuq, az emberevő Pahpaqalanohsiwi madárszolgáinak bőrében, 1914
A medvének öltözött Quagyuhl (Kwakiutl) törzsbeli férfi feladata a tánc helyének őrzése volt, 1914
A néhány napos beavatási szertartás után természetfeletti hatalmak által megszálltan visszatérő sámán, Koskimo törzs, 1914
Quagyuhl (Kwakiutl) férfi az óriási emberevő polipot legyőző vadász bőrében, négy nappal a téli tánc előtt tartott Tluwulahu szertartás egyik táncosaként, 1914
Egy nakoato törzsfő lánya ékszereivel, 1914
A Quagyuhl (Kwakiutl) téli táncszertartás egyik főszereplője, Sisiutl, az emberszerű istenség, akinek a fejéhez két kígyóé is csatlakozik. Mindhárom fejen szarv található. A fotó 1914-ben készült.
Koskimo férfi, mint Hami (=veszélyes dolog), 1914
A Quagyuhl (Kwakiutl) törzs két tagja egy Nuhlimahla bőrében egy 1914-es téli táncszertartás során. A Nuhlimahlák a bolondokat jelképezik, akik imádják és vonzzák a zavart.
Egy, a téli táncszertartásban részt vevő Quagyuhl (Kwakiutl) férfi Hamasilahl bőrébe bújva, 1914
Tlakluit nő, orrán átszúrt csontékszerrel, 1915 körül
Hopi lány, 1922
Az új-mexikói Zia (Sia) törzs bölénybőrbe bújt táncosa, 1925 körül
Az alaszkai Nunivak törzs egyik férfija, homlokán a teremtő holló, Ellam Cua ábrázolásával, 1929
Nunivak nő, 1930