„Apró trükk”, hogy egy ideje már Hungary helyett Budapest van feltüntetve a Sziget külföldre szánt plakátjain, mert „az jobban csengő név manapság, az ismert okok miatt” – mondta a Figyelőnek Gerendai Károly. A Sziget Kft. ügyvezetője nem fejtette ki, mik az ismert okok, de elárulta, hogy az idén 4,7 milliárd forint volt a rendezvény költségvetése és százmillió forint körüli eredményre számít.
A Sziget látogatóinak fele volt külföldi idén, a legtöbben hollandok, de a britek, franciák, németek és olaszok körében is népszerű a fesztivál. Az ügyvezető elárulta: eleinte rossz marketinget folytattak, az 1990-es években még azzal próbálták idecsábítani a német fiatalokat, hogy csak egy márkát kell fizetni egy sörért, az olcsóság viszont a sárga földig berúgó közönséget vonzotta. Ebből tanulva később már az egyediséget és sokszínűséget hangsúlyozták. Gerendai célja, hogy a legnagyobb presztízsű fesztiválok közé juttassa a Szigetet, szerinte az jelzi, hogy jó úton járnak efelé, hogy az idén már akkor eladták a hetijegyek 40 százalékát, amikor még azt sem lehetett tudni, mi lesz a program.
Gerendai megjegyezte: a Sziget költségvetésének mindössze 1,3 százaléka állami támogatás, noha a fesztivál sokban hozzájárul Budapest turisztikai vonzerejéhez. A sokkal kisebb turisztikai vonzerővel bíró rendezvényeknél 50 százalék feletti a közpénz aránya, amit egészségtelennek tart, de nem azért, mert a Szigetnek kellene több pénz, hanem azért, mert nem érvényesülnek a piaci verseny szabályai.