Kultúra

Hallgass a szívedre! – jön a Roxette

A nyolcvanas-kilencvenes évek sikeres svéd popduója május 19-én lép fel a Papp László Budapest Sportarénában.

A zenekar jelenleg Oroszországban, a balti államokban és Finnországban koncertezik teltházas aréna-turnéjával, majd rövid szünet után 2015 februárjában Ausztrália és Új-Zéland a következő célállomás. Európába visszatérve, a milánói premier után néhány nappal, május 19-én játszik Budapesten a Roxette – közölte a budapesti koncertet is szervező Live Nation hétfőn az MTI-vel.

“A közönségtől kapott visszajelzések csodálatosak és alig várjuk, hogy ismét találkozhassunk a rajongókkal. Boldoggá tesz minket, hogy láthatjuk őket szinte egész Európában” – idézte a kommüniké az együttes tagjait, Marie Fredrikson énekesnőt és a zenéért felelős Per Gesslét.

A Roxette az elmúlt negyedszázadban 33 slágerlistás kislemezt és több mint 75 millió eladott albumot produkált. A csapat Fredriksson súlyos betegsége miatt hosszú időre leállt, 2011 márciusától azonban – tíz év szünet után – ismét világkörüli turnéra indult.

Marie és Per a hetvenes évek végén találkozott: a zenész az egyik legnépszerűbb svéd popcsapatban, a Gyllene Tiderben játszott, az énekesnő pedig szólókarrierjét építette. 1986-ban döntöttek a közös munka mellett, első kislemezük, a Neverending Love Svédországban azonnal sláger lett, debütáló albumukkal, a Pearls of Passionnel pedig megalapozták hazai népszerűségüket.

A Roxette 1987 karácsonyára időzítette az It Must Have Been Love (Christmas For The Broken Hearted) kiadását, majd 1988-ban megjelent a második album is Look Sharp! címmel. Egy amerikai cserediák, miután Svédországból visszatért az Egyesült Államokba, eljuttatta a The Look kislemezt a minneapolisi KDWB rádiónak. A dal gyorsan népszerű lett, holott a lemez addig meg sem jelent a tengerentúlon. A számot aztán 1989-ben adták ki Amerikában és márciusban már vezette a slágerlistát. A második listavezető dal a Listen To Your Heart lett a tengerentúlon, a Look Sharp! című album pedig több mint 8 millió példányban fogyott el az év végéig.

A sláger Magyarországon különös jelentőséggel bír, hiszen az akkor még egészen más ideológiát valló Fidesz választási reklámjához választották zenének, és még a dal szövegét is felhasználták mondván „Hallgass a Szívedre! Szavazz a Fideszre!”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik