Férfi és lehetőleg külföldi szerző, rövid, legfeljebb három szóból álló cím – a Stuttgarti Egyetem kutatói szerint ez a titka annak, hogy egy könyv a bestseller-listák élére kerüljön Németországban.
A baden-württembergi város egyetemének irodalomtudományi intézete a Der Spiegel című neves közéleti magazin 2003 és 2012 közötti bestseller-listáinak és az Amazon internetes könyváruház 1998 és 2013 közötti top 100-as eladási listáinak statisztikai elemzéséből vonta le következtetéseit.
Az eredmények szerint a férfi szerzők sikeresebbek, a vizsgált időszakban a 20 legkelendőbb könyv több mint 60 százalékát férfi írta. Összességében tekintve csak a szerzők 39 százaléka volt német. Az angol nyelvű szerzők 43 százalékot tettek ki.
Statisztikailag nézve tanácsos rövid címeket adni a könyveknek, a legsikeresebbnek talált kötetek 57 százalékának a címe ugyanis legfeljebb három szóból állt.
Erre mi csak annyit mondunk: Leslie L. Lawrence