Kultúra

Roppant egyszerű a bestsellerek titka

Férfi szerző, rövid cím a bestseller receptje egy német kutatás szerint.

Férfi és lehetőleg külföldi szerző, rövid, legfeljebb három szóból álló cím – a Stuttgarti Egyetem kutatói szerint ez a titka annak, hogy egy könyv a bestseller-listák élére kerüljön Németországban.

A baden-württembergi város egyetemének irodalomtudományi intézete a Der Spiegel című neves közéleti magazin 2003 és 2012 közötti bestseller-listáinak és az Amazon internetes könyváruház 1998 és 2013 közötti top 100-as eladási listáinak statisztikai elemzéséből vonta le következtetéseit.

Az eredmények szerint a férfi szerzők sikeresebbek, a vizsgált időszakban a 20 legkelendőbb könyv több mint 60 százalékát férfi írta. Összességében tekintve csak a szerzők 39 százaléka volt német. Az angol nyelvű szerzők 43 százalékot tettek ki.

Statisztikailag nézve tanácsos rövid címeket adni a könyveknek, a legsikeresebbnek talált kötetek 57 százalékának a címe ugyanis legfeljebb három szóból állt.

Erre mi csak annyit mondunk: Leslie L. Lawrence

Ajánlott videó

Olvasói sztorik