Kultúra

Rodolf Hervé képei az Emlékpontban

Ridolf Hervé önarcképe (Ridolf Hervé önarcképe)
Ridolf Hervé önarcképe (Ridolf Hervé önarcképe)

Az Emlékpont új kiállítása a rendszerváltást követő időszak underground kultúráját és társadalmi változásait veszi górcső alá, a hódmezővásárhelyi gyökerekkel rendelkező francia képzőművész és fotográfus, Rodolf Hervé kameráján keresztül.

Rodolf Hervé a Hódmezővásárhelyen született Elkán Lajos – művésznevén Lucien Hervé – világhírű fotográfus fiaként látta meg a napvilágot, 1957-ben, Párizsban. (Apának és fiának a kétezres évek elején volt közös tárlata Vásárhelyen.) A fiatal művész 1989 utolsó napjaiban érkezett Magyarországra, kifejezetten azzal a szándékkal, hogy dokumentálja a rendszerváltás utáni éveket.

Magyar kultúrájú külföldiként sajátos szemszögből követte nyomon és rögzítette a változás éveit, miközben maga is intenzíven részt vett az időszak szubkulturális életében. Legjobban a politikai rendszer átalakulását követően létrejött „légüres tér” érdekelte, amelyben a régi rendszer szabályai, a régi rendszer kultúra elleni küzdelme már nem, az új tömegkultúra, és az új szabályok pedig még nem voltak jelen. A kiállítás hitelesen, mintegy a “tűzvonalból” mutatja be az átmenet korát, a kulturális underground felszínre törésének idejét a tömegkultúra térhódításának előestéjén – egy furcsa, inspiratív, várakozásokkal teli, ellentmondásos korszakot.

A május 28-án, délután 5 órakor nyíló, mintegy száz fotóból és videóinstallációból álló kiállítás a dokumentátor és képzőművész szemével láttatja az 1989-1994-es éveket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik