Kultúra

Berágott az RTL Klub a konkurenciára

Az RTL Klub szerint a TV2 félreérthetően kommunikálta Az ének iskolája nézettségét.

Az RTL Klubnál kiverte a biztosítékot a TV2 sajtóközleménye. A csatorna azonnal reagált. Ahogyan azt a Hír24 is megírta, magához képest remekül indított a TV2 új tehetséggondozó műsora, Az ének iskolája. A statisztika szerint a szombat esti műsor 32,3%-os közönségarányt produkált a 18-49 éves célcsoportban, amellyel piacvezető volt az adott idősávban.

Fotó: Northfoto/Bildagentur-online/Chromorange

Az RTL szerint azonban a TV2 közleménye félreérthető információt tartalmaz. Igaz ugyan, hogy a múlt szombati Ének iskolája című TV2-es műsor a csatorna eddigi idei eredményéhez képest kiemelkedő nézettséget produkált, de ez csak a TV2 eredményeit nézve kiemelkedő. Félreérhető tehát a cikk utolsó mondata, „Az ének iskolája első adása a teljes lakosság körében az idei év eddigi legnézettebb műsora volt a TV2-n közel 1,5 millió átlagos nézőszámmal.”, hiszen ez a műsor csak aTV2-n volt a legnézettebb a csatorna többi műsoraihoz viszonyítva és nem a teljes televíziós piacon. Mi sem bizonyítja jobban ennek a mondatnak a félreérthetőségét, hogy sokan félre is értették, és Az ének iskoláját az idei év legnézettebb produkciójaként jellemezték.

Az ének iskolája azonban csak a 108. helyet foglalja el az év eddigi legnézettebb műsorainak toplistáján, a teljes lakosság körében. Az első helyen a Barátok Közt január 4-i epizódja áll, de az új tehetséggondozót számos más alkalommal is megelőzte az RTL Klub. A csatorna közleménye szerint az év eddigi 112 főműsoridejéből (18-49-en) 106-ot az RTL Klub nyert, míg a TV2 mindössze 6-ot. 100 megnyert este tehát a két csatorna közötti különbség.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik