Drámai mértékű változásokon ment keresztül a televíziós reklámpiac – írja elemzésében a Menedzsment Fórum. A televíziók reklámbevétele 2007-ig párhuzamosan nőtt a nominális GDP, valamint a háztartások fogyasztásának bővülésével. Sőt, 2007-ig még meg is előzte azt. Aztán a 2008 őszén kiteljesedő pénzügyi válság begyűrűzése olyan folyamatokat indított el, amelyek még mind a mai napig tartanak.
A televíziók reklámbevétele drasztikusan lecsökkent és 2009-re teljesen eltűnt a 2005-höz képest mutatott többlet, tavaly pedig immár 20 százalékos volt a visszaesés.
Ugyan az RTL Klubot (és számos kábeltelevíziót) üzemeltető Magyar RTL Zrt. még milliárdos profitot termelt, de 30 milliárd forint alatti bevételre, amely 2009-et, 2010-et és 2011-et jellemezte 2004 előtt volt utoljára példa.
Ennél sokkal rosszabb helyzetben volt a TV2-t működtető MTM-SBS Zrt., amely 16,3 milliárdos 2011-es bevétele a megelőző 11 év legalacsonyabb értéke.