Kultúra

Fogy a kereskedelmi tévék előnye

televízió (televízió, tévézés, )
televízió (televízió, tévézés, )

A fiatalok egyre kevesebb, az idősebbek több időt töltenek a képernyő előtt. Egy friss felmérés szerint a két nagy kereskedelmi televízió nézettsége csökkent, a közszolgálatié nőtt.

Átlagosan 4 óra 21 percet tévéznek a magyarok naponta. A teljes népességre vetítve ez a szám nem változott az egy évvel korábbi felméréshez képest, de van némi eltolódás a korosztályok között. Pár perccel csökkent a gyermekek és a 18-49 év közöttiek televíziózási ideje, miközben az 50 év felettieké nőtt – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.

Több mint 5 százalékponttal, 31 százalékra csökkent az országos kereskedelmi csatornák közönségaránya július és szeptember között, a tavalyi adatokhoz képest. A közszolgálati adóké 3 százalékpontos növekedéssel 15,4 százalékra emelkedett.

A filmcsatornák a nézők bő 8 százalékát vonzották a tévé elé, a gyermekcsatornákat kevesebb, mint 6 százalék választotta, míg az ismeretterjesztő tévék közönségaránya szűk 5 százalékos volt. A legkevesebb nézője – kevesebb mint 2 százaléknyi – az életmódcsatornáknak volt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik