Az eseménysorozat hétfői beharangozó sajtótájékoztatóján Simon István, a város alpolgármestere kiemelte: a kékfrankosnak identitásképző ereje van a helyiek számára, emellett közvetve vagy közvetlenül több ezer család megélhetését biztosítja.
Emlékeztettt arra: Sopron – levéltárára alapozva – évek óta dolgozza fel legalább ezer évre visszanyúló borkultúrájának emlékeit, igyekezve minél szélesebb körben megismertetni azokat. Már csak azért is, mert a bor a soproniak számára a helyi folklór része.
Rigler Zsolt, a fesztivált szervező Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: csaknem tucatnyi nagyobb rendezvény mellett számtalan kisebb és költségtakarékosabb esemény szerepel az idei programban.
A cél az, hogy a teljes időszak alatt “boros eseményeket” kínáljanak – jegyezte meg, a változások között említve, hogy a nagy fesztiválok az idén visszaköltöznek a Fő térre; itt említette az eseménysorozatot nyitó borünnep mellett az egy időben – június 22-24-én – tartott Kékfrankosok Éjszakáját és a Szent Iván Folkfestet, valamint a Soproni Szüretet, szeptember 7-9-én.
A hagyományokhoz hűen minden hétvégén megrendezik a belvárosi idegenvezetéseket “a bor jegyében”, lesznek külön a huszonéveseket megszólító rendezvények, Kékfrankos Night néven, mivel szeretnék hosszú távon maguk mellé állítani “ezt a nagyon-nagyon fontos fogyasztói réteget”.
A bevett teniszverseny mellett egy tömegsportot is kékfrankos-közelbe hoznak; a helyi kerékpáros egyesülettel karöltve rendezik meg ezt, július 21-én.
Rigler Zsolt közölte: a nyári fesztivál teljes büdzséje mintegy 15 millió forint, aminek 60 százalékát az Agrár Marketing Centrum pályázatán nyerték el, a Kékfrankos Nyár főtámogatója, az OTP Bank pedig 1,2 millió forinttal járul hozzá a költségekhez.