Az olyan estéken viszont, amikor magyar film nyeri el a világ egyik legrangosabb filmszemléjén a zsűri nagydíját, mégis “lehet büszke magyarnak lenni” – fogalmazott. Filmje erősen dokumentarista jellegű – vetették fel újságírók. Ezzel kapcsolatban a művész úgy vélte, a romagyilkosságok hatására született film inkább televízióba való, mert a televízió feladata a társadalmi problémák felmutatása. Szerinte hiányoznak a televízióból a társadalmi kérdéseket feszegető filmek, holott éppen ez lenne a feladata ennek a médiumnak.
A Csak a szél alkotói kértek is támogatást a magyar tévétársaságoktól. A “csatornák nem adtak semmit, most meg interjúkat akarnak” – mondta Fliegauf. Hozzátette: “ez a teremtmény” – az Ezüst Medve – remélhetőleg hozzájárul ahhoz, hogy legközelebb jobban sikerüljön az együttműködés, mert az olyan alkotások, mint a Csak a szél, nagyon fontos társadalmi problémákról gondolkodtatják el a nézőt.
A film a zsűri nagydíja mellett elnyerte az úgynevezett film békedíjat és az Amnesty International (AI) nemzetközi jogvédő szervezet díját is. Ez utóbbival kapcsolatban Fliegauf Bence az MTI kérdésére válaszolva elmondta: nagy megtiszteltetés számára az AI elismerése, hiszen a segítő szakmában a romákkal évtizedek óta foglalkozó szakemberek erőfeszítései “sokkal fontosabbak, mint a puszta beszéd a rasszizmusról és az idegengyűlöletről”. A romák között dolgozó szociális munkások és egyéb szakértők a film elkészítéséhez is nagyban hozzájárultak – emelte ki Fliegauf. Hozzátette: az alkotás talán hozzájárulhat a “küldetésük finanszírozásához”, ahhoz, hogy továbbra is gyakorolhassák hivatásukat.