A problémát nem az okozza, hogy kevés a jegybevétel, ugyanis a válság ellenére a bérleteladások ebben a szezonban 7 százalékkal nőttek, ráadásul a Scala sosem látott pénzügyi sikert ért el egyetlen előadással: a Halál Velencében bemutatója 281 154 eurós bevételt hozott, szemben az átlagos 250 ezres estékkel. Lissner azonban mind a magánadományok, mind pedig a szubvenció csökkenésére számít, és ez még akkor is veszteséget gerjeszthet, ha kompenzációképpen növelik az előadások számát.
Noha az igazgató kapott támogatási ígéretet Mario Monti új kormányától, az mégis bizonyos, hogy idén az olasz kulturális intézmények kevesebb állami támogatásban részesülnek, mint európai társaik. A Scala 2012-es költségvetése 110 millió euró, ez némileg kevesebb, mint a tavalyi keret. Az összeg negyven százaléka országos, regionális, tartományi és városi szubvenció, 60 százaléka magánadományokból, a jegybevételekből és szponzoroktól származik. Lissner szerint a Párizsi Opera a költségvetésének 60, a Bécsi Staatsoper pedig 55 százalékát kapja az államtól.