Kultúra

Alkohollal népszerűsítik az olvasást Olaszországban

Ismét borosüvegekhez kapcsolt irodalmi művekkel próbál kedvet csinálni az olvasáshoz Olaszországban egy könyvesboltlánc.

A Feltrinelli üzlethálózat és az északolasz bortermelők idén hatodszor hirdettek novellapályázatot amatőr szerzők számára azzal a tematikai kikötéssel, hogy az írások kötődjenek a borhoz, és az első három helyezett művét idén is palackokhoz kapcsolva árulják majd. Minthogy azonban az évek múltával egyre többen pályáztak, és az idén már ezer jelentkező akadt, most először nemcsak az üvegek címkéjén jelennek meg az írások, hanem a borokhoz csatoltan külön kis füzetecskében is.

Az akció azért fontos, mert a statisztikák szerint minden tizedik olasz családnak egyetlen könyv sincs az otthonában, és az olaszok csupán 47 százaléka olvas el legalább egy kötetet évente önként, azaz úgy, hogy az nem kötődik munkájához vagy tanulmányaihoz. “Az emberek nagyobb keveset olvasnak Olaszországban. Ha sikerül ösztönöznünk az olvasást az egyszerű emberek körében ezekkel a könnyed, de nagyon megindító novellákkal, akkor elégedettek lehetünk” – mondta Ettore Nicoletto, a Santa MargHerita bortermelő-szövetség elnöke a 700 ezres példányszámban megjelenő kiadványok kapcsán.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik