Kultúra

“A Szigetre kb. ötször annyit költünk, mint a Voltra”

A Sziget főszervezőjével, Gerendai Károllyal a Quart.hu készített interjút.

Nem egész három héttel vagyunk a Sziget előtt. Neked ilyenkor még milyen konkrét szereped van az előkészítésben?

Ahogy haladunk előre az időben, egyre kevesebb szervezési feladat van, ezért ilyenkor már a “reprezentációs” feladatok teszik ki az időm jelentős részét, de sok az olyan ad hoc felmerülő kérdés is, amelynek az eldöntése rám marad. Idén azonban kicsit megkavarodott körülöttünk az élet azzal, hogy Amy Winehouse lemondta a teljes turnéját öt héttel a fellépése előtt, amivel elég nehéz helyzetbe kerültünk. Nem mondom, hogy a 30 Seconds To Mars a legjobb megoldás a pótlására, de legalább találtunk valakit, mert ilyenkor már nem nagyon vannak sztárok, akik ráérnek.  

… Vicces, hogy a Szigetre kb. ötször annyit költünk, mint a Voltra, mégis a hazai fiatalok körében általános vélekedés, hogy idén a Volt Fesztiválnak erősebb volt a programja. Sokaknak itthon nem mondanak semmit a Sziget sztárjai és amíg nem változik a hazai média hozzáállása, tisztelet a kivételnek, addig nehéz lesz aktuális zenékkel a hazai közönség széles rétegeit megszólítani. A headlinereknél persze más a helyzet, oda olyan előadókat kéne találnunk, aki a magyaroknak és a külföldieknek is egyaránt megfelelnek, de ez nagyon nem könnyű, sajnos ma kb. tizenöt-húsz olyan “A” kategóriás sztár van a világon, aki biztosan bejön mindkét célcsoportnak. Ezek egy része nem ér rá, egy másik része megfizethetetlen, a harmadik rész a turnéja során fellép Magyarországon szóló koncerten, de azért a végén általában sikerül nekünk is valakit becserkésznünk. Sajnos az idén Amy Winehouse volt a fő dobásunk, aki viszont – mint közismert – nemrég lemondta a koncertjeit. A többi idei húzónév, mint például a Pulp vagy a White Lies, tipikusan a külföldieknek szól, és ami érdekes, most már a Prodigy-t is inkább miattuk hozzuk vissza. OLVASSON TOVÁBB.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik