Kultúra

Lehet nagyot kaszálni a magaskultúrán

A világ legnagyobb városi kulturális seregszemléje, az Edinburgh-i Nemzetközi Fesztivál sikeres üzleti modelljéről ír a NOL.hu.

Edinburgh-ban, amelyet joggal neveznek a világ fesztiválfővárosának, egy év alatt 12 nagyszabású rendezvényt tartanak. Közülük is kiemelkedik a város Nemzetközi Fesztiválja, amely nyár végén 2500 előadót és mintegy 400 000 látogatót mondhat magáénak.

A látogatók közül csak 15-20% érkezik Nagy-Britanniából, évről évre több a külföldi érdeklődő.
Ami a fesztivál különlegessége, hogy a nyomott jegyárak ellenére (8-10 fontért már lehet belépőhöz jutni) a büdzsé negyede a jegyekből származik, a költségvetés harmadát kitevő városi és állami támogatáson túl pedig a fennmaradó összeget adományokból, szponzorációból tudják előteremteni.

A fesztivál kommunikációs vezetője, Susie Burnet szerint ez azért lehetséges, mert a rendezvény ma már akkora reputációval bír, hogy az egyes országok külön is beszállnak a támogatók közé, ha nemzetközi résztvevőik révén kellő figyelem esik rájuk.

Emellett a fesztiválba befektetett minden font 61-szeresen térül meg, ennek oka pedig az, hogy az Edinburgh-be látogató külföldiek nemcsak kultúrára, de szállásra és étkezésre is költenek.

Arról, hogy az edinburgh-i esemény sikeréből mennyiben tanulhatnak például a budapesti kulturális fesztiválok, a Népszabadság Online A magaskultúra is lehet üzlet című összeállításában lehet olvasni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik