A két magyar nyelvű előadáson nemzetközi szereplőgárda fog fellépni. A szereplőket valószínűleg januárban választják ki, a meghallgatások helyszínéről még nem döntöttek, Madrid illetve Bécs jöhet szóba.
Szőcs Géza, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium kultúráért felelős államtitkára szerint a 2011-12-es évadra tervezett operaelőadás Los Angelesben mérföldkő azon az úton, amely a magyar kultúrát nemzetközileg ismertebbé teszi. Ezzel a XIX. századi alkotással fontos érték jelenik meg Liszt, Bartók, Kodály és Dohnányi után az amerikai kontinensen. Plácido Domingo számos gesztussal bizonyította, hogy barátja a magyar művészetnek – hangoztatta.
Megjegyezte, most két előadásról van szó, és még az sem dőlt el, hogy teljes vagy koncertszerű előadás lesz-e.
Plácido Domingo elmondta: régóta napirenden van, hogy ezt a remekművet az Egyesült Államok közönségével is érdemes lenne megismertetni. Ő is a Liszt nevével kezdődő névsorra utalt, és elmondta, hogy Bartók operáját, A kékszakállú herceg várát hatalmas sikerrel mutatták be az általa az alapítás óta vezetett Los Angeles-i Operában.
“A csak negyedszázados intézmény roppant fiatal az európai operaházakhoz képest, úgy vélem, hogy tagságának és közönségének, amely szintén fiatal, nyitnia kell az európai kultúra felé. Fontos, hogy ilyen tradicionális műveket is megismerjenek” – hangsúlyozta.
Felidézte, hogy a magyar zenének, az operajátszásnak és az itteni pályatársaknak milyen régi barátja, igaz, “csak” a vezénylésig jutott az Ybl-palotában, ahol 2009-ben az általa alapított nemzetközi énekverseny, az Operalia döntőjét dirigálta. A Tosca és az Aida férfi főszerepét az Erkel Színházban énekelte, és több show-szerű koncerten, a többi között az 1996-os népstadioni produkcióban szerepelt.
Mint mondta, a kulturális kormányzatokkal évek óta konzultál a Bánk bán amerikai bemutatójáról, úgy látja, most valódi lehetőség nyílik a premierre. De a tárgyalások még folynak az időpontról, a színrevitel módjáról, ám biztos abban, hogy sikerül megállapodni.
A szervező Megakoncert képviselője nem tudott konkrét választ adni arra a kérdésre, hogy ez milyen mértékű támogatást igényel a kultúráért felelős tárca részéről, csupán annyit jegyzett meg: nem kerül majd többe, mint egy átlagos operaházi produkció.