Több mint hárommillió ember nézte meg felvételről a Hawaii Five-O című sorozat legutóbbi részét, ennyien még soha nem rögzítettek egy műsort sem. Van olyan sorozat, amit a nézők fele már felvételről követ csak, ezek a nézők azonban nem jelentenek egyetlen fillért sem a tévécsatornáknak.
Tavaly év elején még csak az amerikai háztartások 33 százalékában volt dvr, azaz digitális rögzítő, ez az arány idén szeptemberre 38 százalékra nőtt. A premier utáni első hét napot összefoglaló dvr-nézettség ma már számottevően megváltoztatja egyes műsorok nézői összetételét: az elmúlt héten Amerikában 13 olyan sorozat volt, amely nézettségén több mint egy százalékkal erősített az utólagos megtekintés.
A dvr terjedése a kisebb csatornáknak, és a kisebb műsoroknak kedvez, ugyanis éppen a kevésbé nézett műsorok esetében nagyobb a dvr-megtekintések aránya az élő adás nézőszámához képest, a dvr-nézők ráadásul fiatalabbak, jobban képzettek és jobban keresnek mint az átlagnézők, ezért a tévécsatornák nagy reményt fűznek a dvr-hez. Egyelőre azonban még a dvr csak bevételkiesést jelent csak az amerikai csatornáknak, hiszen a hirdetőket csak az élő adások nézettsége érdekli, mondván azok, akik felvételről nézik a műsort, úgyis áttekerik a reklámblokkot.
Éppen ezért a nagy csatornák már egyeztetnek a kábelszolgáltatókkal arról, hogy a dekóderek és a felvevők ne engedjék a reklámblokkok áttekerését. Ehhez azonban a szolgáltatótól független dvr-gyártókkal is meg kéne egyezni, hiszen az Egyesült Államokban sok ilyen készüléket vásárolnak.
Ajánlott cikk:
Amerikában már felvételről tévéznek (Index)