Majdnem egy teljes műszakot ültek a Wizz Air Budapestre készülő utasai a társaság repülőgépén Brüsszelben, majd utána még órákon keresztül váratták őket a repülőtéren. A gépnek szerdán 19:40-kor kellett volna felszállnia, de csak csütörtök délután indult el a belga fővárosból.
Egy utas az Indexnek számolt be arról, hogyan ragadt Brüsszelben a Wizz Air miatt.
Szeretném tájékoztatni Önöket, hogy a tegnapi nap folyamán 19:40-kor Brüsszelből repültem volna Magyarországra, ugyanakkor a repülő talán még most sem indult el
– kezdte az utas, majd azzal folytatta, hogy az utasok időben felszálltak a gépre, ám a járat nem tudott elindulni, ugyanis a belga fővárosban havas eső esett, amely ráfagyott a repülőgépre, ezért meg kellett várniuk a tisztító járművet, ami azonban csak egy-másfél óra múlva érkezett meg.
A takarítás után a kifutópálya mellett ismét meg kellett állni, a tájékoztatás szerint műszaki hiba miatt. A szerelők elvileg megkezdték a munkát, de ezzel még nem értek véget a nehézségek.
A fedélzeten több órán keresztül sem vizet, se rágcsálnivalót nem adtak, és egyre nagyobb káosz kezdett kialakulni. Hét ember hosszas viták után megunta, ezért leszálltak, és hajnali 1 óra múlt, mire a kapitány bemondta, hogy megszűnt a műszaki hiba
– írta az utas.
Ezután azonban kiderült, hogy hosszas várakozás miatt ismét ráfagyott a havas eső a gépre, csakhogy ezúttal a tisztítógép nem érkezett meg. A kapitány végül háromnegyed háromkor közölte, hogy a gép nem indul el.
Az utasokat buszokkal akarták visszavinni a gépről a repülőtérre, de mivel késő volt, csökkentett számú dolgozó volt szolgálatban, és csupán egy busz állt rendelkezésre, amely csak több fordulóval tudta elvinni az összes utast.
A terminálba senki nem várta őket, senkitől nem kaptak tájékoztatást, de az applikációban folyamatosan módosítgatták a járatinformációkat.
A Wizz Air szerint a fennakadás oka a társaság hatáskörén kívül esett.
A Brüsszelből Budapestre november 20-ára tervezett 2284-es járat ma délután 13.49-kor felszállt a zaventemi légikikötőből. A fennakadás oka a Wizz Air hatáskörén kívül esett: a járat először a havazás miatt nem tudott időben elindulni. A körülmények javulásával a gép elindult a termináltól, de gurulás közben bizonyos szenzorok a rájuk fröccsenő latyak miatt hibajelzést küldtek, ezért a szakembereknek át kellett ezeket vizsgálnia. Az időjárási körülmények miatt a repülőgépet az ismételt elindulás előtt jégteleníteni kellett volna, de a repülőtér földi kiszolgálója jelezte, hogy rövidzárlat miatt nem tud jégtelenítő folyadékot biztosítani, és így a gépet jégteleníteni. A havazás és fagypont alatti hőmérséklet miatt e nélkül viszont nem lehetett a repülőgépeket üzemeltetni. A probléma a repülőtér teljes forgalmára, nem csak a Wizz Air említett járatára volt hatással
– írta a légitársaság.
A légitársaság szerint nem igaz, hogy senki nem várta az utasokat a terminálban, illetve hogy nem kaptak ételt és italt. Azt írták, a Wizz Air tájékoztatta az utasokat a kibontakozó helyzetről, emelt értékű étkezési utalványokat osztottak ki, valamint új személyzetet is küldtek a lehető legkorábbi, mai Budapest– Brüsszel járattal, hogy készen álljanak a minél előbbi indulásra.