A Ryanair néhány hónapon belül teljesen felszámolná a repülőtéri utasfelvétel lehetőségét és a papíralapú beszállókártyákat is, erről Michael O’Leary beszélt egy dublini sajtótájékoztatón, a napokban.
Az airportal.hu cikke szerint O’Leary vázolta, hogy az utasok jövő év májusától csak a cég weboldalán vagy mobilalkalmazásában tudnák elvégezni az utasfelvételt, még a repülőtérre érkezés előtt. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az alkalmazásuk kiválóan működik, ezért senkinek nem kell tartania attól, hogy nem lesz papíralapú beszállókártya a kezében.
Hozzátette, az applikáció emellett számos hasznos információt is megjelenít, például, ha változik a beszállókapu vagy azt is, ha késik a járat. Emellett vannak arra is kidolgozott eljárások, ha az utas telefonja lemerül vagy nem sikerül a kód beolvasása vagy nem fér hozzá valamiért a foglalási információkhoz. Ilyenkor az utas neve és útlevele alapján vissza tudják keresni az ülőhelyét, és el tudják végezni a beszállítást.
Arra azonban nem tért ki O’Leary, hogy mi történik azokkal az utasokkal, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, internethozzáférés vagy tudás hiányában nem tudják elvégezni a folyamatot.
A cikkben emlékeztetnek, a repülőtéri utasfelvételért jelenleg is vaskos, 55 eurós vagy 19.250 forintos pótdíjat számol fel a Ryanair, ám az intézkedés bevezetésével ez okafogyottá válna.