Nagyvilág

Megvédené a gyereket a német miniszter – az egészségtelen ételek reklámjaitól

Getty Images
Getty Images

A német agrárminiszter betiltaná minden olyan gyermekek által elérhető hirdetést, amelyekben az egészségtelen ételeket, így a magas zsír-, só- és cukortartalmú termékeket népszerűsítik, írja a Guardian.

Cem Özdemir szerint itt az ideje megvédeni a gyermekeket az egészségtelen ételek okozta hatásoktól, mint amilyen az elhízás vagy a cukorbetegség. Becslések szerint minden második német állampolgár túlsúlyos, a gyermekeknél pedig 15 százalék ez az arány.

A miniszter azt tervezi, hogy minden gyermekek számára releváns médiumon, tehát a televízióban, a rádióban, a YouTube-on és az Instagramon is korlátozni kell az egészségtelen ételek hirdetéseit. A jövőben tovább szigorítana és csak este 11 és reggel 6 között lehetne ilyen reklámokat leadni.

Mint mondta, nem a teljes hirdetéstilalom a cél, csak az, hogy a reklámokkal ne a gyerekeket célozzák. Ennek értelmében viszont a gyerekmagazinokban, óriáshirdetéseken és az iskolák közelében semmilyen formában nem lehetne például édességeket vagy gyorsételeket reklámozni.

Hogy mi számít majd egészségtelennek, azt az Egészségügyi Világszervezet (WHO) protokollja alapján állapítják majd meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik