Eladják az ergonomikus papucsairól ismert Birkenstock többségi tulajdonrészét, a csaknem 250 éve működő német családi vállalkozás pénteki közleménye szerint a világszerte ismert márka a luxusipar egyik legnagyobb szereplője, a francia LVMH érdekeltségi körébe kerül.
A Birkenstock a lábbeligyártás egyik ikonikus márkája, amely az új partnerek támogatásával „teljes mértékben kihasználhatja jelentős növekedési lehetőségeit” – idézték a közleményben az új tulajdonosi kör leginkább befolyásos tagját, Bernard Arnault francia milliárdost, a Louis Vuitton divatház és a Moët Hennessy pezsgő- és konyakgyártó egyesülésével alapított LVMH vezérigazgatóját.
Az eddigi többségi tulajdonosok, Christian és Alex Birkenstock kiemelték, hogy a vállalkozás következő 250 évéhez szükség van partnerekre, amelyek startégiai és hosszú távú tervei egyeznek a Birkenstock-család elképzeléseivel, és még ragyogóbb jövőt biztosítanak a cégnek.
Az egyik új tulajdonos az Arnauld-család befektetési társasága, a Financiere Agache, a másik pedig az L Catterton nevű magántőke-befektetési vállalkozás, amely a fogyasztói termékekre szakosodott, és mintegy 23 milliárd dollár tőkével rendelkezik.
A közlemény szerint a Birkenstock-ügylet részleteiről titoktartásban egyeztek meg.
A német sajtóban idézett ágazati elemzők szerint az 1774-ben alapított vállalkozás értéke nagyjából négymilliárd euró (1460 milliárd forint) lehet.
A társaság 4300 embert foglalkoztat, Németországban működtet üzemeket és a legutóbbi ismert adatok szerint a 2018/19-es üzleti évben 721 millió euró bevételt ért el. Nagy felvirágzása a 2010-es évek elején kezdődött, amikor a márka helyét az utcai papucsok és szandálok luxuskategóriájában jelölték ki, és a pozíció megszerzéséhez átalakították a termékek arculatát.
(MTI)