Hétfőn több olyan bejegyzés is olvasható volt a Facebookon, amelyek szerint nem engedték felszállni a magyar állampolgárokat a Wizzair Londonból Pozsonyba tartó járatára, csak a szlovákokat. Az egyik ott rekedt utasra hivatkozva az egyik bejegyzésben azt írták, hogy az indoklás szerint a Wizzair maga dönt arról, hogy milyen nemzetiségű állampolgárokat enged fel a járataira és mivel Magyarország a koronavírus miatt nem fogad utasokat az Egyesült Királyságból, ezért a magyar utasok nem szállhattak fel a gépre.
A Magyar Hangnak az egyik utas azt mondta, hogy ő a hétfő délben induló pozsonyi járattal utazott volna Pozsonyba. Már zajlott a poggyászfeladás, amikor az egyik reptéri alkalmazott jelezte, hogy csak a szlovák állampolgárokat engedik fel a gépre. A cikk szerint „a szlovák szabályozásra hivatkoztak, az utasok azonban jelezték, hogy az előzetes tájékoztatás alapján Pozsony beenged más állampolgárokat is, ha nyolc órán belül elhagyják az országot, ezt a pozsonyi reptér meg is erősítette. Ekkor a lutoni ügyintézők azt mondták, a brexit miatt nem szállhatnak fel, mivel letelt a 72 órás türelmi idő, és a brit hatóságok csak a közvetlen úti célra történő utazást engedélyezik, a tranzitot nem”. Az utas azt állította, hogy nem kaptak semmilyen segítséget, sem a konzulátustól, sem a Wizzairtől. A Magyar Hang azt írta, hogy nagyjából 50 ember járt pórul.
Lapunk megkereste a légitársaságot az üggyel kapcsolatban és hétfő késő délután a következő választ kaptuk:
A mai napon több utastól is hibásan megtagadták a felszállást a Wizz Air, London Luton repülőtérről Pozsonyba tartó járatára. A Wizz Air jelenleg példátlan kihívásokkal néz szembe a különböző országok által bevezetett, folyamatosan változó utazási korlátozások miatt. A Wizz Air elnézést kér a helyzetből adódó kellemetlenségekért, és az utasok türelmét kéri ebben a nehéz időszakban. Az érintett utasok megkapnak minden szükséges információt és segítséget. A Wizz Air szálláslehetőséget és ingyenes átfoglalást biztosít számukra a következő Wizz Air repülőjáratra. Amennyiben ezzel nem kívánnak élni, úgy a légitársaság vagy az eredeti jegyár teljes összegű visszatérítését, vagy az eredeti jegyár 120 százalékának kreditben történő visszatérítését vállalja. A Wizz Air ismételten elnézést kér az okozott kellemetlenségekért.