Pénz nélkül éheznek a Budapest–Belgrád vasutat építő indiaiak

A járdán ülve demonstrál 42 indiai vendégmunkás a szerbiai Kraljevo polgármesteri hivatala előtt – írja a Mérce szerb lapok híradásai alapján. A munkások szerb nyelvű táblákat tartanak fel, amiken az áll: „Sem víz, sem élelem!” és „A társaság 15 napja nem ad nekünk rendes élelmet.”

A városháza tájékoztatásából kiderült, hogy az Indiából érkező építőmunkások egy Nikolić nevű építkezési alvállalkozónál dolgoznak ideiglenes szerződéssel. Ez a cég hivatalosan egy amerikai társaság, az IDEA Capital tulajdona, és évek óta ismert arról, hogy az indiai szubkontinensről szállít olcsó munkaerőt Szerbiába építkezésekhez. Sajtóhírek szerint egy másik indiai munkáscsoport a Budapest–Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszán dolgozott, a cég pedig két és fél havi bérüket nem fizette ki, így csupán fejenként 5000 dínárral (14 800 forint) küldték őket haza. A lap szerint így valószínűsíthető, hogy az a 42 építőmunkás, aki most a fizetés elmaradása miatt sztrájkol, ugyancsak a kínai finanszírozású vasútvonalon dolgozhat.

A szerbiai szakasz kínai és orosz finanszírozással készül. A munkások nagyobb része indiai, és főleg a Nikolić alkalmazásában áll. A tél közepén is jobbára fűtetlen, zsúfolt barakkokban laktak, a fizetésük rendszertelenül érkezett meg. Ugyan a 320 eurós alapbérük indiai mércével mérve nagyon magas, de ezzel a cég rendszeresen tartozik a folytonosan cserélődő, kölcsönzött külföldi munkásoknak.

Míg eredetileg a 2020-as költségvetésben Magyarország 61 milliárd forintot szánt a projektre, addig május végén az derült ki, a koronavírus után felállított gazdaságvédelmi alap terhére további pénzeket csoportosítottak át a projektre, így az már hivatalosan 143 milliárdot tesz ki az évben, emellett pedig 750 milliárd forintos kínai hitelből épül a teljes beruházás.

Ajánlott videó mutasd mind

Egyelőre nem jut Európából Magyarországra influenza elleni oltás

A koronavírus-járvány második hulláma miatt nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is megnőtt az igény az influenza elleni védőoltás iránt, és minden ország védi a saját készleteit.  Egyes vélemények szerint az idei oltási kedvet látva 1,4 millió helyett 4 millió vakcinára is szükség lehet idehaza, azonban sem az import, sem az utángyártás nem tűnik könnyen járható útnak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.