Nagyvilág

18-ra emelkedett az indiai repülőgép-szerencsétlenség áldozatainak száma

Meghalt egy tíz és egy tizennyolc hónapos kisgyermek is.

A baleset a délnyugat-indiai Kerala államban található Kozsíkóde (Kálikut) repülőterén, egy domb tetején történt. Az Air India Express légitársaság Dubajból érkező, Boeing 737-es típusú utasszállítója a kicsúszás után tíz métert zuhant, majd kettévált.

Hardíp Szing Puri légi közlekedési miniszter jelentette be, hogy emelkedett az indiai repülőgép-szerencsétlenség halálos áldozatainak száma, közöttük van egy tíz és egy tizennyolc hónapos kisgyermek is. Korábban 16 halottról lehetett tudni. A sérültek száma több mint 120, sokuk állapota válságos.

A fedélzeten 190 ember (184 utas és a hatfős személyzet) volt. A balesetet vélhetően a monszun miatti heves eső, a pálya csúszóssága és a rossz látási viszonyok okozták. A gép túlfutott a leszállópályán, majd összetört. A szerencsétlenségben mindkét pilóta életét vesztette.

A keresőcsapatok szombaton rábukkantak a gép feketedobozára. Nyomoznak. A repülőgép állapotát, az időjárási körülményeket, a pilóták képzettségét és viselkedését, illetve a kifutópálya biztonságosságát is vizsgálják.

A gépen olyan indiai állampolgárok utaztak, akik a koronavírus-járvány miatt külföldön rekedtek. Most tértek haza. Az elmúlt hónapokban indiai állampolgárok tízezrei tértek haza repülővel, többségében a Perzsa-öböl menti országokból.

Koronavírus - Még több hír a témában

A keralai egészségügyi miniszter azt kérte a keresésben részt vevő helyiektől, hogy elővigyázatosságból vonuljanak karanténba. A szerencsétlenség túlélőit tesztelik a koronavírusra.

A kozsíkódei reptér 2850 méter hosszú, és egy meredélyekkel körülvett lapos dombtetőn található. A kifutópálya biztonsági zónáját 2018-ban megnövelték, hogy a nagyobb testű gépek is kényelmesen elférjenek. Bár a kifutópálya megfelel az ENSZ szabványainak, a világszervezet polgári repülési ügynöksége 150 méterrel hosszabb pufferzónát javasol annál, mint amekkorával a kozsíkódei reptér rendelkezik, ídézte az MTI Harro Rantert, az Aviation Safety Network online adatbázis igazgatóját.

Egy indiai hírügynökség szerint az illetékes hatóságok több biztonsági aggály – például repedések és pangó víz – miatt érdeklődtek a repülőtér vezetőségénél 2019-ben. A dél-ázsiai országban a legsúlyosabb, 349 áldozattal járó légi katasztrófa 1996-ban történt, amikor egy szaúd-arábiai repülőgép a levegőben összeütközött egy kazahsztánival.

Kiemelt kép: MTI/EPA/Indiai polgári védelem

Ajánlott videó

Olvasói sztorik