Rendhagyó reklámmal jelentkezett Európában és az Egyesült Államokban a Burger King: a Sky News cikke szerint az új, tv-reklámban tulajdonképpen azt mutatják be, hogy ikonikus burgerük, a Whopper az idő múlásával megromlik.
A reklám elején a frissen elkészített szendvics látható, majd a 34 napnyi romlást rögzítő felgyorsított felvételen az követhető végig, ahogyan az étel összeszottyad, majd ellepi a penész.
A gyorsétteremlánc mindezzel azt akarta érzékeltetni, hogy döntöttek: minden mesterséges tartósítószert kivonnak a Whopperből. Az elhatározás egyelőre európai országokat — így Franciaországot, Spanyolországot és Svédországot— és 7346 amerikai éttermet érint, de hosszútávú terveik szerint a világ minden Whooperéből elhagyják a korábban például a majonézben vagy a savanyúságokban használt mesterséges tartósítószereket.
Egy tweetben a Burger King úgy fogalmazott:
A valódi ételek szépsége az, hogy csúnyává válnak.
Az étteremlánc ígérete szerint 2020 végéig az Egyesült Államokban és egyes európai országokban — például Németországban és az Egyesült Királyságban — minden ételükből kivonják a mesterséges színezékeket, a mesterséges ízfokozókat és a tartósítószereket. A Sky News szerint a reklám vegyes érzelmeket váltott ki a közösségi média felhasználóiból: volt, aki ünnepelte azt, más az undorító szóval kommentálta.
Kiemelt kép: ClickOrlando/YouTube