Nagyvilág

Szexista karácsonyi reklám verte ki a biztosítékot Amerikában

A karácsonyi időszak előtt kezdett bele új terméke, egy különleges szobabicikli reklámozásába a Peloton nevű bicikligyártó, azonban a hirdetés számos kritikát váltott ki a BBC cikke szerint.

A Peloton 2000 dolláros, tehát körülbelül 600 ezer forintos eszköze egy olyan szobabicikli, amelyhez tartozik egy érintőképernyő, és amelyen — előfizetés után — online lehet követni élő edzéseket. A videó története szerint a férj a feleségét lepi meg az eszközzel, aki erejét nem kímélve használja is azt. A történet szerint a nő egy éven át használja a kerékpárt, videókkal örökíti meg erőfeszítéseit, majd egy év elteltével a videókból készült összefoglalót adja férjének, így köszönve meg az ajándékot.

A BBC szerint a Peloton közösségi médiás csatornáit elöntötték a kritikák, mivel a legtöbben azt nehezményezik, hogy

  • a férj a felesége testalkatára, testsúlyára célozva vesz fitneszeszközt,
  • ráadásul a főszereplő, egyébként eleve vékony színésznő a reklám végén éppen ugyanúgy néz ki mint az elején, tehát semmiféle hatást nem ábrázolnak.
  • Néhányan pedig egyenesen horrorfilmszerűnek vagy a Black Mirror nevű sorozathoz hasonlóan disztópikusnak látják a reklámot, amely rossz érzéseket kelt. Volt aki úgy fogalmazott, hogy a filmben szereplő nő valószínűleg félelemben él.

Ez az eredeti reklám, amit csak a YouTube-on már 1,8 millióan néztek meg:

A Peloton a BBC megkeresésére egyelőre nem kommentálta az ügyet. A Twittert viszont már elöntötték az ehhez hasonló paródiavideók:

Kiemelt kép: Peloton/YouTube

Ajánlott videó

Olvasói sztorik