Nagyvilág

Kis híján halállal végződött a szex

Egy 46 éves marylandi nő súlyos allergiás reakciót, úgynevezett anafilaxiás sokkot kapott, miután lefeküdt férjével – írja az Independent. A szakértők szerint a reakciót a férje által szedett gyógyszer váltotta ki, a készítmény egyik allergén anyaga ugyanis az ondóba is bekerülhet.

A nő nem sokkal az aktus után szédülésre, hasmenésre, végtagviszketésre és izzadásra panaszkodott. Alacsony vérnyomása miatt az orvosok először azt hitték, hogy vérmérgezésben szenved, ezért antibiotikumokat kapott, később azonban kiderült, hogy anafilaxiás sokkja van. Ez az állapot megfelelő kezelés nélkül halálos is lehet.

Fotó: iStock

Utóbb arra is fény derült, hogy férje penicillin-tartalmú gyógyszert szed.

A nő gyermekkora óta allergiás az anyagra, a penicillin pedig valószínűleg férfe spermájában is jelen volt.

A vérnyomás helyreállítását követően a páciens tünetei elmúltak, és haza is mehetett. A nő addig nem léphetett nemi érintkezésbe férjével, amíg annak gyógyszeres terápiája be nem fejeződött.

A szakértők szerint ez a harmadik hasonló eset, amelyet orvostudományi szaklapban dokumentáltak.

Kiemelt fotó: iStock

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.