Nagyvilág

Szingapúrban betiltják a cukros üdítők reklámozását

A világon elsőként Szingapúr betiltja a magas cukortartalmú üdítőitalok reklámozását – számol be a CNN. A tiltás mindenféle, elektronikus, nyomtatott és internetes reklámfelületre érvényes. Edwin Tong egészségügyi miniszter egy csütörtöki sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a döntés azután született, hogy konzultáltak a lakossággal.

A minisztérium közleménye szerint a tiltás az üdítők mellett érinti a gyümölcsleveket, joghurtitalokat és instant kávékat is. A tiltás mellé azt is előírják a gyártók számára, hogy a termékek címkéin színkódokkal tüntessék fel az italok tápanyag- és cukortartalmát.

A Coca-Cola szingapúri leányvállalata üdvözölte a kormány döntését és azt mondták, hogy a tiltás várhatóan minimális hatással lesz a termékportfóliójukra.

A magas cukortartalmú üdítők fogyasztása összefügg az elhízással és azoknál, akik rendszeresen naponta két doboz üdítőt megisznak, 26 százalékkal nagyobb valószínűséggel alakul ki 2-es típusú cukorbetegség.

Kiemelt kép: iStock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik