A Hableány kapitánya sem érzékelte a veszélyhelyzet kialakulását, és feltehetően azt sem, amikor a Viking Sigyn orra elérte a Hableány farát – írja a hvg.hu a birtokába került hajózási szakértői jelentésből, amely a rendőrség felkérésére készült.
Azt is megállapították, hogy a Hableány nem adott le figyelmeztetést a rádió 10-es csatornáján, és a veszélyhelyzetre figyelmeztető öt rövid hangjelzést sem adta le. Utóbbi azt jelenti, hogy a kapitány felhívja a figyelmet arra, hogy nem szabad megelőzni hajóját. A hvg.hu birtokába került jelentésben viszont arról is írnak, hogy „a Hableány kapitánya a behajózó csatornában, mint útjogos hajó, nem számolt azzal, hogy a korábban megelőzött kabinos hajó a Margit híd alatt fog előzni”. A jelentés szerint a balesetet egyértelműen a Viking kapitánya, Jurij C. okozta.
Szintén friss információ, hogy kiderült, a két hajó vezetője nem kommunikált egymással, holott előzés előtt ez kötelező. A jelentés arra is kitér, hogy a Viking kapitánya azután sem jelentette rádión, hogy „ember a vízben”, hogy az utasok tájékoztatták a történtekről. A történteket késve jelezte, és csak részinformációkat osztott meg a térségben közlekedő hajók felé, ezért a mentés is szervezetlenné vált, a pontos bejelentés hiánya pedig hátráltatta a mentést.
Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs