Az utasoktól érkező, a kocsik szennyezettségére vonatkozó észrevételek miatt a MÁV elnök-vezérigazgatója utasítást adott ki, mely szerint fokozott figyelmet kell fordítani a kocsik külső és belső tisztítására a megfelelő szolgáltatási színvonal biztosítása és a komfortérzet javítása érdekében – írta a Világgazdaság. A MÁV-START nyárig minden személyszállító jármű üléskárpitját, függönyét és padlószőnyegét vegyszeres kárpittisztításnak veti alá. A külső mosásra is jobban ügyelnek, ezt segíti például a felújított, modern nagykanizsai mosócsarnok is.
A vasúti kocsik takarítását és a minőségi követelmények betartását ezentúl szigorúbban ellenőrzi a vasúttársaság azért, hogy az utasok számára érzékelhető legyen a nagyobb tisztaság a vonatok fedélzetén –áll a MÁV-START közleményében.
A külső mosásra is jobban ügyelnek, ezt segíti elő az április közepén üzembe helyezett modern, környezetbarát nagykanizsai mosócsarnok is. A korszerű rendszer segítségével egy jármű komplett külső tisztítása két-három perc alatt elvégezhető a korábbi kézi tisztítás 90 perces átlagideje helyett. A kapacitás teljes kihasználásával naponta akár 70-80 vasúti személykocsi külső tisztítása is megoldható.
A MÁV-START minden gépi kocsimosó berendezését üzembe helyezte a téli leállás után, így Budapesten, a Keleti pályaudvaron, Debrecenben, Miskolcon, Nyíregyházán, Szentesen és Szombathelyen is. A budapesti, Istvántelken lévő zárt rendszerű kocsimosót pedig egész évben használják. A vasúttársaság a régebbiek üzemeltetése mellett további új, modern mosók építését is tervezi.
Kiemelt kép: MTVA/Jászai Csaba