Hamarosan aláírhatják a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó építési szerződéseket. A több mint 500 milliárd forintos felújítás kínai hitelből valósul meg, és szakértők szerint 2400 év alatt térül meg – áll az LMP közleményében. A párt szerint ez Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, amellyel a hazai vállalkozások és a magyar vidék helyett megint Orbán oligarchái járnak jól. Az ellenzéki párt szerint történelmi bűn a szerződés aláírása és a hazai közlekedés nagyszabású fejlesztésére van szükség inkább.
Keresztes László Lóránt, az LMP társelnöke azt írta:
Ha a szakmai szempontokat nézzük, a projekttel szemben csak ellenérveket lehet felsorakoztatni: várhatóan soha nem fog megtérülni, így a fenntarthatósága is több mint kétséges. A kormány ismételten eladósítja a magyar embereket, ráadásul a gigaprojekt miatt évtizedek óta elmaradó fejlesztésekről kell lemondania a mély gazdasági válságban lévő magyar vidéknek.
Kiemelt kép: A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által közreadott képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b) megbeszélést folytat Aleksandar Vucic szerb miniszterelnökkel Belgrádban 2016. szeptember 9-én. Szijjártó Péter részt vett a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítás kapcsán megrendezett magyar-szerb-kínai magas szintű munkacsoportülésen. MTI Fotó: KKM