Nagyvilág
A screengrab taken on September 13, 2018, from footage broadcast by Russia's state broadcaster Russia Today (RT), shows two men, purported to be Alexander Petrov and Ruslan Boshirov taking part in a television interview.
Two men accused by London of poisoning former spy Sergei Skripal told Russian media on Thursday they visited the British city of Salisbury for tourist purposes and denied having anything to do with the murder attempt.  / AFP PHOTO / RUSSIA TODAY / HO / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT  " AFP PHOTO / RUSSIA TODAY (RT)"  -  NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS   -   DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS - NO ARCHIVES - NO USE AFTER 30 DAYS FROM SEPTEMBER 30

Putyin propagandatévéje jól szórakozik a novicsokos mérgezésen

Aminek ártatlan halottja is van.
Korábban a témában:

Furcsa ajándékot küldött a Putyin propagandáját hirdető RT televízió több oroszországi szerkesztőségnek: a salisbury-i katedrális csokiból készült mását.

Márciusban a brit városban novicsok idegméreggel mérgeztek meg egy volt orosz kettős ügynököt, Szergej Szkripalt és lányát, Juliját. Egy rendőr is súlyos mérgezést szenvedett. Később egy helyi férfi az idegmérget tartalmazó parfümös üvegre bukkant, amit párjának adott. Ő a csuklójára fújt a szerből, amitől néhány nap múlva meghalt. A férfi súlyos állapotba került, de túlélte a mérgezést.

A brit kormány szerint egyértelműen Oroszország áll a mérgezés mögött. Két orosz ügynököt meg is neveztek: Alekszander Petrovot és Ruszlan Bosirovot, akik ezután az RT adásában azt állították, hogy turisták, akik azért mentek Salisburybe, hogy megnézzék a katedrálist. A két férfit később oknyomozók Alekszander Miskinként és Anatolij Csepigaként, az orosz külföldi hírszerzés ügynökeiként azonosították.

Jo Broom, Salisbury önkormányzati tanácsosa azt nyilatkozta, sajnálatosnak tartja az RT részéről, hogy szórakoztatónak tartja az esetet, szerinte a helyi közösséget ez elszomorítja és dühíti.

A brit médiahatóság egyébként eljárást folytat az RT helyi adása ellen, egyebek mellett azért, ahogyan a salisbury-i mérgezéses esetről tudósítottak. Válaszul Oroszország bejelentette, hogy vizsgálatot indít a BBC oroszországi részlegénél – idézi fel az „ajándékról” tudósító Euronews.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.