Nagyvilág

Bocsánatot kért a kínai tévé, mert reklámot nézettek a diákokkal a kötelező tanévnyitó műsor előtt

Tizenkét percig.

Bocsánatkérő közleményt adott ki vasárnap a kínai állami tévé, mert majdnem negyedórányi reklámot adtak le az iskolás gyermekek számára kötelezően megtekintendő szombat esti műsor előtt – számolt be a Reuters hírügynökség.

A televízió az oktatási minisztériummal együttműködve 2008 óta készíti „Az új tanév első órája” című műsort, amit minden évben szeptember elsején sugároznak. Ezúttal azonban a kitűzött kezdési időpontban 12 percnyi hirdetés indult el autókról, robogókról, háztartási eszközökről, fogkrémekről és írószerekről, nem utolsósorban pedig olyan iskolán kívüli tanulási lehetőségekről, amiket az egyre növekvő középosztály tud megfizetni gyermekei számára.

„Őszintén bocsánatot kérünk a szülőktől és a diákoktól a műsor előtti hosszú reklámblokkért” – írta a CCTV közösségi oldalán, ahol azt kérdezték tőlük az internetezők, hogy „ennyire rá vannak szorulva a pénzre”? Egyes szülők egyébként azt is kifogásolták, hogy a műsor elején fellépő fiúzenekar szerintük „túl nőies” volt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik