A kerékpáros balesetek halálos áldozatainak száma túllépte az autóbalesetek áldozataiét Hollandiában, és ez az elektromos bicikliket használó 65 év feletti férfiaknak köszönhető – írja a Guardian.
Tavaly 206 biciklis halt meg Hollandiában, tizenhéttel több, mint 2016-ban, és ez a legmagasabb szám az elmúlt tíz évben. Ugyancsak a múlt évben 201-en vesztették életüket autóbalesetben, ami harminccal kevesebb az előző évinél.
A balesetező kerékpárosok negyede villanymotoros meghajtású kerékpárral közlekedett, ezen belül az elhunytak háromnegyede 65 év feletti férfi volt. A villanybiciklisek körében egy év alatt közel megduplázódott a halálos balesetek áldozatainak száma.
Hollandiában tavaly 294 ezer elektromos kerékpárt adtak el, piackutatások szerint a vásárlók 62 százaléka 55 év feletti. Ezek a biciklik óránként 30 kilométeres sebességgel is képesek haladni, és mint egy holland közlekedésbiztonsági alapítvány igazgatója, Peter van der Knaap rámutatott, az idősebb férfiak túl magabiztosak. Szerinte azt sem lehet alulbecsülni, hány baleset történik a kerékpárra való le- és felszállás közben, márpedig a villanybiciklik jóval nehezebbek a hagyományosnál.
A holland kerékpáros szövetség munkatársa, Jaap Kamminga azt mondta, egyetlen haláleset is túl sok, de ha figyelembe vesszük, hogy mennyivel többen kerékpároznak, elsősorban az idősek közül, Hollandia büszke lehet magára, és tovább kell népszerűsíteni a biciklizést. A szövetség szeretné, ha a kormány támogatná az elektromos kerékpárok használatának oktatását, a holland közlekedésbiztonsági hatóság pedig a kerékpárutak kiszélesítésében látja a megoldást, hogy lépést tartsanak a használat növekedésével. (Illusztráció: Europress / Caroline Seidel / dpa)