Nagyvilág

A brit dílerek már az Instagramon árulják a heroint és a kokaint

kokain (Array)
kokain (Array)
Két nap alatt milliókat keresnek így, de a 13-14 évesek között is nagyon pörög az üzlet. A díler szerint ez nem gond, amíg nem az ő gyerekéről van szó.

A BBC Three műsorvezetője, a korábban a kizsákmányolt harmadik világbeli munkásokról, a kambodzsai szexrabszolgákról, illetve a kongói gyerekkatonákról is forgató Stacey Dooley legújabb filmjében az interneten drogot áruló gyerekeket mutatja majd be. Az adás egy részlete már napok óta jár körbe az interneten, sőt, a BBC III Facebook-profilján is megjelent, és ilyen állítások hangzanak el benne:

– Ez a csomag megy a kisebb embereinknek, akik tovább darabolják azt  […], majd elpasszolják az Instagramon, meg az ilyen szarságokon.

– Szóval a srácok, akik alattatok vannak [a hierarchiában], megkapják a kokót, csinálnak róla néhány fotót, meg videót…

– Ja, levideózzák, meg ilyesmik, nyilván…  és annyira sok követőjük van az Instagramjukon, hogy ez így működik is…

– Hányan dolgoznak azon, hogy eladják az Instagramon?

– Hat ember.

– Használnátok gyerekeket is erre?

– Nem, nem, nem.

– Tényleg?

– Ha eladják a cuccot, egy része talán… egy része biztos gyerekekhez kerül.

– És hogy érzitek magatokat ettől?

– Hát, a nap végén ott béleli a zsebemet [a pénz]. Ha gyerekeknek akarják eladni, odaadhatják nekik, de én nem teszek ilyet, mivel már nekem is van egy… De ez így megy, [ąz árunak] el kell mennie.

– Mennyi idős a gyereked?

– Hat.

– Tényleg? És hogy éreznéd magad tíz év múlva, ha akkor heroinfüggővé válna?

– Nem érezném jól magam, nem…

– Mit tennél a dílerrel?

– Megverném, vagy lelőném, vagy valami ilyesmi.

– Nem érzed ebben a képmutatást?

Az ajánló végén aztán ugyanez a férfi megjelenik egy óriási pénzköteggel, kijelentve, hogy az mindössze két nap bevétele – 26 ezer font, azaz 8,9 millió forint.

A szigetországban a fiatalok ötöde rendszeres droghasználó, ezzel az európai drogfogyasztás élvonalába tartoznak. Az pedig csak súlyosbítja a problémát, hogy kütyüfüggő gyerekek és fiatalok – már az olyan felületeken is, mint az Instagram – néhány percen belül jutnak csúcsminőségű áruhoz.

Ezt Stacey a saját bőrén is tapasztalta: tizenöt éves lányként regisztrált a Snapchaten, Instagramon és a Yellón, és látta, hogy az egymás közti eladás óriási méreteket ölt a tizenhárom-tizennégy évesek körében is, sőt, neki is felajánlottak mindenfélét, a fűtől a tablettákon át egészen a kokainig.

A műsor teljes egészében megnézhető itt:

Ajánlott videó

Olvasói sztorik