A cég szombat délután bejelentette: két legnagyobb londoni bázisán, a Heathrow és a Gatwick repülőtéren helyi idő szerint 18 óráig összes járatának indulását törölte.
A British Airways napi három járatot közlekedtet Budapestre Heathrow-ról.
A BA kérte utasait, hogy mindenképpen ellenőrizzék, indul-e járatuk, mielőtt kimennének a repülőtérre. A cég kérte azt is, hogy Heathrow-ra és Gatwickre egyelőre senki ne menjen ki, mert óriási a zsúfoltság.
A hiba a BA teljes, globális informatikai hálózatát érinti, ezért külföldi repülőtereken is akadoznak, több helyen leálltak a British Airways járatai.
Sok utas a Twitteren és egyéb közösségi portálon arról számolt be, hogy órák óta ül a repülőtereken elakadt BA-járatok fedélzetén. A beszámolók szerint a pilóták azt közölték az utasokkal, hogy az utaslistákon szereplő neveket és a feladott csomagokat összekapcsoló program hibája okozza a fennakadást.
A gépek leszállását a probléma elvileg nem érinti, de Heathrow-n az érkező gépek nem tudnak beállni kijelölt parkolóhelyükre, mivel azokat a járattörlések miatt el nem indult gépek foglalják el. A betonon veszteglő repülőgépekben is sok utas várja, hogy kiszállhasson.
A fennakadás várhatóan a következő napokra is kihat, elsősorban Heathrow-n.
A London nyugati határában fekvő hatalmas repülőtér Európa legnagyobb forgalmú légikikötője, amelynek évente 480 ezer – naponta átlagosan több mint 1300 – járat indítására és fogadására van hatósági engedélye. Heathrow e keret 98 százalékát meghaladó kapacitás-kihasználtsággal működik, így a szombatihoz hasonló incidensek mindig hosszú ideig tartó forgalmi torlódásokat okoznak.
(MTI)