Trump a The New York Times elnökválasztási kampány alatti munkáját rossznak, pontatlannak minősítette. Sérelmezte, ahogy a liberális lap vele foglalkozott, szerinte ezzel ráadásul az újság előfizetőket is veszített. (Korábban a New York Times összeszedte a republikánus elnökjelölt sértéseit, amelyeket a kampányban – szintén a Twitteren – tett közzé.)
Az első kommentárok azonnal Donald Trump sajtóellenességét tették szóvá, de a lap kiadója, ifj. Arthur Sulzberger – miközben megvédte munkatársai munkáját – már korábban bocsánatot kért az olvasóktól, elismerte, a lapnál nem megfelelően mérték Donald Trump népszerűségét.
Ilyen szeszélyes és kiszámíthatatlan választás után felvetődnek elkerülhetetlen kérdések: vajon Donald Trump konvenciókhoz valóban nem ragaszkodó magatartása nem vezetett-e ahhoz bennünket és más hírszolgáltatókat, hogy alábecsüljük támogatottságát az amerikai választók körében?
Ezt kérdezte nyílt levelében a kiadó, aki szerint munkatársai “mindkét elnökjelöltről korrekten tudósítottak”, a lap alapvető küldetése pedig,
hogy tisztességesen, félelem és részrehajlás nélkül tudósít az Egyesült Államokról és a világról.
Korábban a The New York Times munkáját több bírálat is érte. A New York Post publicistája szerint a lap a kezdet kezdetétől démonizálta Trumpot, ezért nem vette észre, hogy az amerikai társadalomban valami történik.
És mivel a lap úgy döntött, hogy Trump támogatói rasszista, homofób tahók, fogalma sem volt arról, hogy mi történik azoknak az életében, akik Trumpra szavaznak
– írta Michael Goodwin, a New York Post publicistája.