Véghajrájához ért Donald Trump és Hillary Clinton kampánya, a választásra irányuló Google-keresések száma pedig világszerte az egekbe szökött az elmúlt hét napban.
Európában az írek mutatták a legnagyobb aktivitást. Az országban virágzik az online sportfogadás és mindenki arra kíváncsi, kire érdemes nagyobb összeget tenni. A “Trump nyer” kulcsszavakra 5000 százalékkal nőtt meg a keresés múlt héten. Érdekesség, hogy a Paddy Power fogadóiroda már október közepén kifizetett 1,1 millió dollárt a Clinton győzelmére fogadók között, annyira lefutottnak érezték a voksolást.
A keresések mennyisége egyébként nagyot ugrott Nagy-Britanniában, Dániában, Svédországban és Észtországban is, de Magyarországon, Lengyelországban és Olaszországban nem hatja meg az embereket a nagy esemény.
Ázsiát tekintve a szingapúriak a legkíváncsibbak a választásra. Afrikában a ghánaiak arra keresnek rá legtöbbször, hogy mikor lesz a szavazás, Ugandában pedig a legutóbbi felméréseket nézik az internetezők.
Ausztrália szintén a választás időpontját akarja megtudakolni, míg Kanadában Clinton a leggyakoribb keresőszó a témában.
(CNN)