A Malaysia Airlines maláj légitársaság Boeing 777-es típusú, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án tűnt el röviddel a felszállás után, és a feltételezések szerint az eredeti útvonalról teljesen letérve, az Indiai-óceán déli részén zuhant le. Egyes szakértők korábban azt feltételezték, hogy a gép simán leszállt az óceán felszínére.
A kedden közzétett jelentés szerint ausztrál szakértők elemezték az automata jeladók által sugárzott információkat, és ebből arra a következtetésre jutottak, hogy a gép “rohamosan vesztett magasságából”. A cikkből kiderül, hogy a Boeing amerikai repülőgépgyártó cég számítógéppel modellezte a maláj utasszállító lehetséges útvonalát. Mindkét vélemény szerint a gép nem irányítottan, hanem magatehetetlenül zuhant az óceánba.
A szakértők megállapították, hogy a gép zuhanása (nyugat-ausztráliai idő szerint) reggel 8.19 perckor történt, azután, hogy elfogyott az üzemanyag, kigyulladt a bal oldali hajtómű, majd negyedórára rá a jobb oldali is. Ezután a 10 650 méteres magasságban repülő utasszállító elkezdett percenkénti 3650-6100 méteres sebességgel zuhanni, majd az Indiai-óceánba csapódott Ausztráliától nyugatra
– feltételezi a Boeing tanulmánya.
Ausztrál szakértők elképzelhetőnek tartják, hogy a gép eltűnésének felelőssége az egyik pilótát terheli, de szerintük nem igaz egyesek állítása, amely szerint nem a megfelelő helyen keresik a gépet az Indiai-óceánban – írta a The Australian.
Az eltűnt gép utáni kutatás már több mint két éve folyik az Indiai-óceán térségében, de egyelőre kevés eredménnyel. Malajzia, Kína és Ausztrália hatóságai nemrégiben bejelentették, hogy a keresést felfüggesztik, amennyiben nem találják meg a gépet a még átfésülésre váró 10 ezer négyzetkilométeres övezetben.