Egyetlen év alatt 488 millió kommenttel és bejegyzéssel árasztották el a kínai kormány emberei a közösségi médiát – derül ki a Harvardon készült kutatásból. Ennek célja természetesen a véleménybefolyásolás.
A kutatásból kiderül, hogy az „irányított vélemények” szerzői nem törik magukat azzal, hogy másokkal vitába szálljanak vagy megpróbálják őket meggyőzni, sokkal egyszerűbb megoldás, ha más irányba terelik a beszélgetéseket.
A kínai internetezők körében gúnynevük is van a kormány és a párt embereinek, ők az „Ötvencentes Párt”, mert a pletykák szerint minden egyes bejegyzésükért ötven centet kapnak.
A tanulmány elkészítőinek nem volt különösebben nehéz dolguk a kamubejegyzések azonosításával, korábban ugyanis kiszivárogtak olyan dokumentumok, amelyekből azonosítani lehetett a kínai hatóságok bérkommentelőit. Ez alapján meg tudták állapítani azokat a sajátosságokat, amelyek különösen jellemzőek a fizetett bejegyzésekre, és felismerhetőek voltak az újabb kommentek is.
A vélemények elterelése egyébként sokkal hatékonyabb módszer, mintha cenzúráznának, vagy vitába szállnának a kommentelőkkel – állapította meg a kutatás. (BBC)