Eddig is lehetett tudni, hogy az idei, rendkívül szórakoztatóra sikerült amerikai elnökválasztás hihetetlenül sok embert mozgat meg, de most a Google újabb bizonyítékkal szolgált. A YouTube tulajdonosának adatai szerint ugyanis januárban három kampányhirdetés is bekerült a tíz legnézettebb reklám közé a videómegosztó oldalon. A cég közlése szerint most először történt meg, hogy politikai reklámok bejutottak a Top10-be – írta a Wall Street Journal.
A három kampányhirdetés közül a legjobb eredmény Bernie Sanders azonnal klasszikussá vált “America” című filmje érte el, ami az ötödik helyen áll. A filmet alig pár nap alatt majdnem hárommilliós nézettséget ért el.
A kilencedik helyen áll Ted Cruz “Invasion” című reklámja. A január 5-én közzétett hirdetés középpontjában az illegális bevándorlás áll, és azon lamentál, egészen másként állna hozzá a sajtó a kérdéshez, ha “ügyvédek vagy bankárok”, esetleg “újságíró diplomás emberek” szöknének át az Egyesült Államokba Mexikóból, hogy olcsó munkaerőként elvegyék az amerikai ügyvédek, bankár és újságírók állásait.
A tizedik helyre pedig egy Trump-ellenes kampányszervezet, az Our Principles PAC január 21-én közzétett reklámja csúszott be. A hirdetésben Donald Trump régi nyilatkozatait vették elő, amiben olyan kijelentéseket tesz, ami élesen szemben áll a konzervatív értékekkel – és azzal, amit a kampány alatt mond. Van bebbe minden, amit utálnak a republikánusok: adóemelés, állami társadalombiztosítás, fegyverkorlátozás, “a republikánusok bolondok”, abortusztámogatás és Hillary Clinton dícsérete.