Nagyvilág

Nem kaphatott névre szóló Nutellát az ötéves Isis

A cég szerint félremagyarázhatnák, ha ezt a nevet nyomtatnák a mogyorókrém üvegére.

Ausztráliában névre szóló üvegekkel kampányol a Nutella – a boltokban bárki rendelhet olyan mogyorókrémet, amire az általa kért nevet nyomtatják. Az ötéves Isisnek nagynénje akart venni névre szóló Nutellát, csakhogy a boltban nem vették fel a rendelést, mert a számítógépes rendszer problémásnak nyilvánította és elutasította a nevet, miután az Iraki és Szíriai Iszlám Államnak ugyanez az angol nyelvű rövidítése.

Isis édesanyja a Facebookon akadt ki, a Nutellát gyártó Ferrero igazgatójának címezve szavait: „Nagyon csalódott vagyok emiatt. Bemocskolják a lányom nevét” – írta. Egy lapinterjúban pedig azt mondta: azt még megértené, ha nem nyomtatják rá az üvegre mondjuk azt, hogy Hitler, de az Iszlám Állam még sehol nem volt, amikor az egyiptomi Ízisz istennő alapján elnevezte kislányát.

A cég a történtekre úgy reagált, hogy nekik figyelembe kell venniük annak lehetőségét, hogy szélesebb körben félremagyarázhatnak egy ilyen címkét és a kampány szabályzatában is szerepel az elutasítás lehetősége.

Korábban írtuk, hogy a Facebook is letiltott egy nőt, igazolnia kellett, hogy valóban Isisnek hívják és nem terrorista. Amerikában aláírásgyűjtés is indult azért, hogy a sajtó és a politikusok hívják máshogy a terrorszervezetet, ne a nevet viselő nők ezreit bélyegezzék meg az ISIS rövidítéssel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik