Nagyvilág

Dr. Kocsis Mátéék kitúrnák Simicska reklámcégét Budapestről

Szerintük több pénzt is behúzhatna a főváros a hirdetőoszlopokból, mint amennyit az Orbánnal összeveszett volt Fidesz-pénztárnok cége fizet.

Fideszes kezdeményezésre szerződést bonthat a főváros Simicska Lajos reklámcégével, a Mahir Cityposterrel, mely 750 budapesti hirdetőoszlop felett rendelkezik. A döntés a szerdai közgyűlésen születhet meg. Az előterjesztők, Dr. Kocsis Máté és Szeneczey Balázs jelezték: azt szeretnék, ha zárt ülésen tárgyalnák ezt a napirendi pontot.

A fővárosi önkormányzat még 2006 szeptemberében kötött 25 évre szóló szerződést a Simicska-céggel, mely évente legalább 45 millió forintot fizet a főváros kasszájába. Ugyancsak ekkor szerződtek a JCD Kft. elődjével, az Intermédiával is, mely a tömegközlekedési megállókban helyezhet ki reklámokat. Az illetékes Fővárosi Rendészeti Igazgatóság júniusban ellenőrizte a szerződések teljesítését, a JCD esetében 78 hiányosságot találtak, a Mahirnél 28 hirdetőoszlop állapotát kifogásolták, valamint felszólították, hogy telepítsen 25 internetes hozzáférést biztosító, valamint öt légszennyezést mérő hirdetőoszlopot.

A JCD eleget tett a felszólításnak, a Mahir viszont vitába keveredett a fővárossal, egyebek mellett azért, mert álláspontjuk szerint a 25 oszlop telepítése nem kötelességük, csak jogosultságot szereztek rá. Ennek ellenére a hirdetőoszlopok telepítését augusztusban készre jelentették, de a főváros az utóellenőrzés során úgy találta, nem a kellő gondossággal végezték el a munkákat. Kifogásolták, hogy internetes terminál helyett wifi-hozzáférést biztosított a Mahir, de a gyakorlatban az is alkalmatlan a rendeltetésszerű használatra.

Az előterjesztésben az is szerepel, hogy becslések szerint a Mahir által alig több, mint 45 millióért hasznosított oszlopokból a főváros akár százmilliósnál is nagyobb bevételre tehetne szert. Azt is felvetik, hogy a szerződés jogkorlátozó és előnytelen, összességében az is lehet, hogy jó erkölcsbe ütközik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik