A Flightglobal légügyi szaklap összesítése szerint a légitársaság megalakulása, 1992 óta összesen 19 súlyos baleset történt a gépeikkel, amelyekben 14 utas és személyzet kilenc tagja vesztette életét. A legsúlyosabb eset 2006 novemberében történt, amikor egy de Havilland Canada DHC-6-osuk a Gergaji-hegybe csapódott, amelynek következtében kilenc utas és a személyzet 3 tagja halt meg.
Idén is volt már balesete a légitársaságnak, januárban egy másik DHC-6-os pilótái elvesztették uralmukat a gép fölött leszállás közben és kisodródtak az Enarotali repülőtér futópályájáról. A balesetben senki sem sérült meg. A légitársaság 19 gépe rongálódott, vagy semmisült meg balesetekben: egy Antonov An-72-es, két ATR42-300-as, 13 DHC-6-os és három Fokker F27-es. Ezek az Antonovot leszámítva mind légcsavaros repülőgépek.
Az unió már indexre tette őket
A magántulajdonban lévő Trigana Air 15 repülőgépet üzemeltet, kilenc ATR-t és hat Boeing 737-est, főleg regionális járatokat. A társaságtól az unió 2007-ben megvonta az uniós repülési jogosultságot.
Az ATR42-es az olasz-francia gyártó (amelyben 50 százalék részesedése van az Airbusnak) kisebb regionális, turbólégcsavaros repülőgépe, amely a baleset napján pontosan 31 éve, 1984-ben szállt fel először, 2014 decemberéig összesen 436-ot gyártottak belőle. A Pratt and Whittney hajtóművekkel felszerelt 42-es típus változattól függően 42-52 utast tud szállítani, 22 méter hosszú, szárnyfesztávolsága 24 méter, utazósebessége 490-550 kilométer óránként.
A géppel számos baleset történt, ezekben 2014-ig összesen 23-an vesztették életüket, a legsúlyosabb a múlt vasárnapi baleset volt.