A pozícióra a múlt hónapban kinevezett német Christoph Müller, akinek feladata a légitársaság átszervezésének vezetése, azt is közölte, hogy “technikailag csődbe ment” a vállalat, amely már jóval a 2014-es légi katasztrófák előtt veszteséges volt az erős versenyhelyzet miatt.
A döntés várható volt, mivel a Malaysia Airlines állami tulajdonosa, az állami vagyonalap (Khazanah Nasional Berhad) már tavaly bejelentette a várható átszervezést és elbocsátásokat annak érdekében, hogy a vállalat három éven belül nyereséges legyen.
Christoph Müller korábban az Aer Lingus ír légitársaság vezérigazgatója volt, ahol átvitt egy, számos dolgozó elbocsátásával járó átszervezést.
A Malaysia Airlines 370-es járata Kuala Lumpurból tartott Pekingbe 2014. március 8-án, amikor alig egy órával a helyi idő szerint 0:41-kor történt felszállás után eltűnt a radarképernyőkről, miközben a Thai-öböl felett repült. Azóta sem tudni, mi történt a repülővel.