Ezt a gyártó cég egyik vezetője mondta a Handelsblatt című német lapnak. Marwan Lahoud, az Airbus stratégiai igazgatójának interjújából a lap hírportálja közölt részleteket. A fekete doboz adatainak elemzése megerősítette a korábbi vizsgálatok megállapításait, amelyek szerint nem szerkezeti gond okozta a katasztrófát, hanem az, hogy az összeszerelés utolsó szakaszában rosszul telepítették a motorokat irányító szoftvert. Ezért az első próbarepülés közben leálltak a motorok, és a gép lezuhant.
Az új repülőgéptípussal nincs szerkezeti gond, de a baleset rávilágított arra, hogy “súlyos minőségi probléma van az összeszerelés területén”, ami nem használ az Airbus hírnevének – mondta Marwan Lahoud.
Kép: Europress Fotóügynökség
A Handelsblatt rámutatott, hogy a vizsgálati eredmény a cég arculatának károsodása ellenére megkönnyebbülés az Airbusnak, mert az összeszerelési minőségi gondok orvoslásánál jóval hosszabb időt venne igénybe, ha a több cég együttműködésével kifejlesztett motor esetleges konstrukciós hibáit kellene kijavítani.
A katonai szállítógép május 9-én zuhant le a Sevilla melletti San Pablo repülőtérnél, ahol az A400M típusú gépek összeszerelő üzeme működik. A fedélzeten hatan tartózkodtak, közülük négyen meghaltak, ketten súlyosan megsebesültek.