Nagyvilág

Csalagút – elindult, majd újra leállt a forgalom

szuperexpressz(210x140).jpg (szuperexpressz)
szuperexpressz(210x140).jpg (szuperexpressz)

Ismét csaknem teljesen leállt a vasúti forgalom vasárnap délután a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csatorna-alagútban, amelyet előző nap tűz miatt lezártak.

Ezúttal a tűzesettől függetlenül, egy hosszabb ideig tartó áramkimaradás miatt kellett lezárni újból a Eurotunnel társaság által működtetett alagútpárt mindkét irányban. A vasárnapi zárlat két órán át tartott. Az áramellátási probléma miatt a Londonból Párizsba és Brüsszelbe közlekedő vasárnapi járatok közül hatot, a Párizsból és Brüsszelből Londonba induló szerelvények közül ötöt töröltek.

Előzőleg a tűz miatt is töröltek már 26 Eurostar-járatot. Az újabb fennakadás előtt nem sokkal, vasárnap délután indult meg részlegesen és több órás késésekkel a forgalom a vasúti alagútban, amelyet a szombati tűz miatt csaknem egy teljes napon át zárva tartottak. A zárlat, valamint az áramkimaradás okozta újabb vasárnapi járatkiesések miatt csaknem 20 ezren már második napja nem tudnak eljutni célállomásukra.

A helyzetet súlyosbítja, hogy a két alagút közül a vasárnapi újabb teljes zárlat előtt is csak az egyik működött, a másikban még vizsgálják a szombati tűz okozta károkat. A működő alagútban jelentős sebességkorlátozásokat vezettek be. Több utas arról számolt be vasárnap a Twitter közösségi üzenőportálon, hogy három-négy órája ül mozdulatlan szerelvényeken az alagút angliai bejáratánál.

Az 1994-ben megnyílt Csatorna-alagútban háromféle vonat közlekedik. A Eurostar óránként 300 kilométeres sebességgel haladó szuperexpresszei utasokat szállítanak, a Eurotunnel által működtetett Le Shuttle-szerelvényeken személyautók, motorkerékpárok és buszok kelhetnek át Folkestone-ból Calais-ba és vissza, emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek. A szombati tűz ez utóbbiak egyikén keletkezett: egy kamion gyulladt ki az alagút franciaországi végén.

Az alagút megnyitása óta eltelt két évtizedben ez a harmadik komolyabb tűzeset. Az eddigi legnagyobb tűzvész 1996-ban következett be, amikor egy teherautó-szállító vonaton kigyulladt egy kamion. Akkor a károk helyreállítása 200 millió fontba (85 milliárd forintba) került, és az Anglia felé tartó szerelvények fél évig csak úgy tudtak közlekedni, hogy a sérült szakasz előtt átmentek a szembejövő forgalmat lebonyolító másik alagútba. Jelentős károkat okozó tűz volt az alagútban 2008 őszén is, amikor szintén egy teherautó gyulladt ki. A Eurotunnel vasárnapi közleménye szerint a mostani tűz nem okozott az előző incidensekhez hasonló károkat, de a sérült alagutat vasárnap még nem nyitják meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik