„Mindenkinek meg kell tanulnia viselkedni az állampolgárokkal. Némelyek olyan arccal végzik munkájukat, mintha szívességet tennének” – mondta Akszjonov, hozzátéve, hogy a legtöbb panasz a postai és egészségügyi dolgozókra érkezett.
A múlt héten etikai kódexet is kiadtak a közszférában dolgozóknak, ami előírja, hogy tiszteletteljesen kell beszélni az ügyfelekkel és tisztességes hangnemben kell válaszolni az írásos beadványokra. Azt is kikötötték, hogy udvariasan kell bánni a sajtó munkatársaival.
Az MTI tudósítása szerint sokan asszociálnak a Krímet megszálló orosz katonákra, az idegen fegyvereseket nevezik „udvarias embereknek”, miután a krími rendőrség egyik dolgozója a szimferopoli repülőtér elfoglalásakor azt nyilatkozta, hogy az orosz katonák az ukrán rendfenntartókat „udvariasan megkérték, hogy távozzanak”.
A Krím Oroszországhoz csatolását, valamint a félsziget politikai vezetését egyébként sem Ukrajna, sem a nemzetközi közösség nagy része nem ismeri el.