Az Index arról ír, hogy jövő évtől Oroszországban az előfizetéses tévécsatornák egyáltalán nem sugározhatnak hirdetéseket. A kábeltévé-társaságok attól tartanak, hogy emiatt 150 csatorna szűnik meg rövid időn belül.
Az intézkedéssel a Putyinhoz kevésbé hű hangokat szorítják vissza, ugyanis a szabadon elérhető csatornák közvetlenül vagy közvetve, de mind Putyinhoz hű vállalkozók kezében vannak. Az ellenzéki hangok kábeltévére és internetre szorultak.
Az Index megemlíti, hogy az utolsó függetlennek tekintett politikával foglalkozó tévéadó, a Dozsgy kikerült a kábelesek kínálatából és internetre szorult. Emiatt évente hétezer forintnyi rubelt kell beszednie nézőitől, hogy fenn tudja tartani működését. Ezt a reklámtilalom után ötszörösére kell emelniük, kérdés viszont, hogy hányan áldoznak ennyi pénzt kedvenc tévéadójukra.
Az új orosz reklámszabályozás másik érdekessége, hogy ismét legálissá teszik a sörreklámokat, de csak 2018 őszéig. Ennek az az oka, hogy a 2018-as oroszországi foci-vb egyik szponzora a Budweiser. Sörreklámot viszont csak azok a tévék közvetíthetnek, amelyeknek van engedélyük földi sugárzásra.